Buitenmuseum Cuijk geopend!

Onder grote belangstelling van jong en oud werd vrijdag 12 juni het Buitenmuseum Cuijk geopend !

Vrijdag 12 juni was de opening van het Buitenmuseum Cuijk. Het ‘museum’ bestaat uit een aantal panelen rondom de Martinuskerk, die alles vertellen over Ceuclum, het Romeinse Cuijk. In de Romeinse tijd was er in Cuijk een castellum (een fort) en een vicus (een dorp) te vinden. De bezoekers maakten vrijdag kennis met het Romeinse verleden van Cuijk met een rondleiding door het Buitenmuseum Cuijk. Op de panelen zagen de bezoekers hoe de Romeinen in Cuijk woonden, werkten en van het leven genoten. Maar ook geven zij een beeld van de Romeinse manier van huizen en bruggen bouwen, hun religie en omgang met de dood.

Met de app TimeTravel Cuijk is het mogelijk dit alles op een nog realistischer manier te beleven. Deze app is te downloaden in de iStore (Apple) en in de Google Play Store (Android). In de app zijn panorama’s te zien van Cuijk in de Romeinse Tijd en kunt u de Romeinse brug, het castellum en de vicus voor u zien alsof ze nooit verdwenen zijn.

foto buitenmuseum             cuijkaanzicht